Drahanská vrchovina, babí léto a sraz lehokolistů

Zrovna začalo babí léto a společnost lehokolistů slibuje pěkné zážitky a pohodové šlapání po Drahanské vrchovině, kterou znám jen z pohledu od dálnice, když se jede za Brno. Nemojanský mlýn u rybníku Chobot byl v obležení lehokolistů už od středy, my se připojili v pátek. Stejný nápad měli i motorkáři, takže ve mlýně a v nejbližším okolí už místo na přespání nebylo. Olšany jsou za kopcem a jen 6 km od mlýna a na plánované trase, spíme ve vesnici, kterou zviditelnil Boleslav Polívka. Zelené šipky a symbol lehokola jsou před naším penzionem, je krásně, sedáme na kola a vyrážíme po zelených šipkách směr Jedovice. V lese plno houbařů s plnými koši hřibovitých hub. Po červené objedeme Olšovec a stoupáme po cyklotrase 5080 na Lipový kopec, Malinu a po polní cestě dojedeme do vesnice Podomí, kde si dáme pozdní oběd. Ruprechtov, opravený větrný mlýn, bohužel se k němu nesmí, je na soukromém pozemku. Sjíždíme do Ježkovice, opět stoupání do Pístovice, tady je také rybník a mlýn, ale žádní lehokolisté, tak pokračujeme na Luleč a Nemojany, jak jinak, než opět do kopce. Mlýn už je v podvečer obležený lehokoly, stanové městečko se pěkně rozrostlo a někteří se chystají na večerní vyjížďku do Vyškova. Chvilku posedíme, pokecáme a jedeme do našeho penzionu v Olšanech a večerní jízdu si také vychutnáváme, ale měsíc je téměř v úplňku a s Fenixem se jede skvěle.
Sobota je ve znamení oranžových šipek a směr jih, Křenovice, Hrušky opravdu tu byly stromy obsypané velkými hruškami, bohužel ještě byly tvrdé, Šaratice, zaujal mne kostel, krásně opravený, jako v každé vesnici, kterou projíždíme. Těšany a kovárnu vynecháváme, je akorát čas na oběd, zastavujeme v Újezdu u Brna v pizzerii. Po obědě bych si nejraději lehla, ale v plánu je Mohyla míru, tak opět do sedel, jen lehokolisti si mohou po obědě lehnout, stále je obdivuji, že se na tomhle kole udrží a dokonce ještě vyjedou kopec. Vesnice Prace, Blažovice a po naučné stezce Bitva tří císařů, dojedeme do Rousínova. Trochu jsme si dnešní etapu zkrátili, ale nejsme tu, abychom závodili. V Rousínově se posilníme v cukrárně, zdravíme projíždějící leháče a protože se dneska už do mlýna nevracíme, vidíme je naposledy. Ještě vyšlapat do Habrovan, i tady potkáváme zbytek lehokolistů, kteří si dnešní trasu nijak nezkrátili. My ještě vyšlapeme k farmě Bolka Polívky, jejíž sláva pomalu zarůstá travou, ale restaurace funguje, výborně tu vaří a pivo i pohled z terasy je dobrým zakončením dnešního dne. V neděli ještě zaběhneme do lesa pro pár hub, nakonec z toho byla taška, zastavíme ve mlýně, kde už jsou jen zbytky balících leháčů a když už jsme v tomhle kraji, byla by škoda nezastavit se u Macochy. Koukneme se z vyhlídky, a jak se v tomhle kraji říká „valíme domů“.