Jarní NáKolácký sraz Brdy 2013

Jarní Nákolácký sraz 10. 5. - 12. 5. 2013 na Hlavatici organizoval Valdek a chtěl nám ukázat své okolí, kde bydlí.
Na prodloužený víkend jsme se přesunuli do blízkosti vojenského prostoru Brdy do rekreačního střediska Hlavatice, kousek od Zbiroha. Oficiální zahájení letošního jarního srazu bylo 9. 5. 2013, ale vzhledem k svátku, někteří přijeli už ve středu a projeli okolí. Udělali dobře, protože od pátku ráno pršelo a přestalo až v sobotu k večeru. V pátek vyjeli jen opravdoví tvrďáci, někteří jeli na automobilovou vyjížďku, jiní se povalovali v posteli. V sobotu 11. 5. předpověď počasí slibovala, že pršet bude až kolem poledne, tak jsme vyjeli směr Zbiroh a dál na Novou Ves, kde jsme, si prohlédli kostel, Zvěstování Panny Marie s klášterem řádu sv. Augustina založený byl r. 1262 od Oldřicha Zajíce z Valdeka, původně zvaný „Na Ostrově“. Klášter po válkách husitských byl na čas opuštěn, ale r. 1676 byl obnoven. V Kapli uloženy ostatky sv. Dobrotivé z r. 1327. Fara byla při klášteře zřízena r. 1789. Dnes se klášter opravuje a řád Augustinů zde opět působí. Zrovna v něm probíhala příprava výstavy fotografií, kastelán nám kostel otevřel, abychom si jej mohli prohlédnout, i do chodby kláštera jsme nahlédli. Uvnitř byla zima, ale krásné prostředí. Byla jsem požádána o zapsání do pamětní knihy kostela. Napsala jsem tam, že jsme skupina cyklistů NáKoláci v počtu 30 lidí a že se nám v kostele líbilo. Automobilová sekce, která se přiblížila do Teně, na kolech dojela ke kostelu se k nám připojila, a pak již společně jsme začali stoupat do vojenského prostoru. Nejprve pod Hejdák, tam někde bylo bývalé vojenské letiště z padesátých let. Začalo lehce pršet. Po silničce stoupáme pod Jordán, kde je nejstarší bunkr zvaný pěchotní z roku 1935 na kterém se testovalo, kolik střel vydrží. Bunkr si také zahrál ve filmu Obecná škola. Začíná hustě pršet, sjíždíme dolů, mokří jsme už všichni a všude. Valdek nám popisuje, kde v mlze a dešti je vrchol Praha, obvykle bává vidět z dálky, Koruna také, jedna z mnoha osmistovek brdských vrcholů. Sjíždíme k Padrďským rybníkům, tady už nemáme menší pomalejší skupinku, která se odpojila a jela rovnou k autům do Těně. Nám ostatním stačí jen horní Padrďský rybník, i když ten druhý je prý krásnější, ale v dešti si ho klidně odpustíme. Airline píchá kolo, tak spravuje, my ostatní jedeme k zámečku a do Těně. Do hospody se chce jen pár lidem, my ostatní toužíme co nejdříve být v teple a sundat promoklé boty a oblečení. Pro změnu mám zase já prázdné zadní kolo. Zůstávám s obětavým Milanem, který mi duši zalepí, a posledních 15 km do tábora na Hlavatici jedeme sami. Teplá voda ve sprše trochu zmírní celodenní utrpení, guláš k večeři a teplo ve společenské místnosti bylo příjemným zakončením jarního cyklosrazu. V neděli už balíme, je sluníčko a modrá obloha. Valdek nás ještě spolu s Lelkem, Rondou a Flintem doprovodí před Hořovice, odkud nám jede vlak do Berouna. Radka není vůbec připravená na cestu natěžko, tak i v Berouně nasedáme na vlak a z Černošic už k nám na kopec nic nejede, takže tam musíme došlapat. Oběd na Zbraslavi a po druhé odpoledne jsme doma. První co začínám dělat, že vše naházím do pračky, odbahním kolo, vyměním úplně sjeté špalky a vařím si pořádné kafe.
Celkem na srazu najeto čtvrtek 26 km, sobota 73 km, neděle 37 km

Nokia 5530

Slevy 25 % platí na všechny dárky z fotek. Vytvořte si z vašich fotek snadno fotoknihu, plakát, fotky na zeď a další fotoprodukty. Sleva platí po zadání kódu: Vajicka
S kódem: Vajicka Akce platí do 14. 4. 2024
Zjistit více

Vytvořte si fotodárky

Z alb a fotek na Rajčeti nebo i z disku počítače si můžete snadno a rychle vytvořit různé fotodárky pro sebe nebo své přátele.