Korutanská jezera 12.6. -16.6. 2013

Ještě ani neopadla voda po červnové povodni, stezka podél Vltavy je stále zaplavená a my se přesouváme do Korutan, abychom jezdili kolem jezer. Vyjíždíme z Prahy brzy ráno, ale dnešek je jen na přesun, takže není kam spěchat. Projíždíme oblastí Solné komory, kolem Halldstatského jezera a bus nás vyveze až ke Gosauskému jezeru. Někdo využije možnosti vyjet lanovkou až k Jablonecké chatě, naše skupinka si jezero obejde pěšky, příjemná hodinová procházka, při návratu k busu trochu sprchne, ale je teplo. Opouštíme oblast Solné komory a míříme na jih, do Korutan. Malá vesnička Kellerberg a penzion Gasthof Staberhof se na 4 dny stává naši základnou, odkud jezdíme busem nebo na kole. Jezero Ossiacher see a městečko Velden, kde jsou honosné vily, hotely a luxusní penziony zabírající oba břehy jezera. Míjíme město na konci jezera a začínáme stoupat do kopců, až k rozhledně Aussichtsturm 850 m, bohužel byla zavřená, tak jsme si ani zasloužené pivo nedaly. Ani ve Veldenu se moc dlouho nezdržujeme a podél Drávy dojíždíme do Kellenbergu. Naše dnešní dámská byla 97 km
Další etapa vede lestnatým krajem Rosental pod stěny Karavanek, jsme téměř na hranicích Slovinska. Táhlé stoupání a jsme pod masivem Koschuta, který má 2 135 m, k horské chatě se nevydáváme, ale pokračujeme na sedlo Schaida-sattel 1069 m, po 13% stoupání se odměňujeme výhledy na okolní vrcholy Karavanek. Pak už sjíždíme k jezeru Tumer See, Klopeiner See a nakonec k Drávě a do města Ferlach, kde stojí bus. 86 km, 950 nastoupaných m.
Další etapa je plánovaná k jezeru Ossiacher See, ale jezera jsou všechna stejná, zastavěná penziony, hotely, tak jej chceme vynechat a udělat si vlastní výlet po okolních kopcích. Bohužel nám řidič nechce vyndat kola, tak jedeme s ostatními k jezeru, a míříme mimo plánovanou trasu do kopců. Po silnici, Himmelberg, Winklern, zde uhýbáme do údolí Grilzgraten a stoupáme do lyžařského střediska Hinterbuchholz. V penzionu pod sjezdovkou si dáváme výbornou polévku s knedlíkem, pivo a ještě kousek stoupáme po silnici Krastal Landstrasse, teprve pak klesáme do údolí k Drávě. Přes řeku máme náš penzion, ale je ještě brzy na návrat, tak smočíme nohy v chladné řece, zastavíme se na místním trhu u řeky, obdivujeme květiny a umělecké výtvory ze dřeva a kovu, ochutnáme místní pivo. Dojíždíme včas, za lehkého deště, dnes byl odpočinkový den, 58 km, 756 nastoupaných m.
Poslední etapa vede z penzionu podél Drávy k jezeru Millstätter See. Přes kopec, St. Jakob a městečko Glanz je už u jezera. Po jižním pobřeží, šotolinovou stezkou jedeme do Seebodenu, kde nakládáme kola a jedeme domů. cestou se koupeme, zaplavat si v jednom z nejhlubších a také nejstudenějších jezer Korutan je velmi příjemné. 36 km, 572 nastoupaných m.